.

.

sunnuntai 16. maaliskuuta 2014

Linja-autossa on tunnelmaa..

Tai siis meidän farmariautossa on tunnelmaa. In my ass. On oikeesti kivaa kun on mökki jonne voi halutessaan mennä. Mökissä on vaan yksi huonompi homma: sinne täytyy oikeesti mennäkin jollain kulkuneuvolla. Voishan sitä toki kävelläkin, mutta matka-aika saattais olla yhtiä Teutonioita ja yhtiä matkarattaita työnten kohtuuttoman pitkä. Bussi kestää myös ikuisuuden, eikä näin ollen ole kovin houkutteleva vaihtoehto yhden ympäriinsä juoksevan ja toisen sylissä rimpuilevan lapsen kanssa. Koska meillä ei ole vielä omaa helikopteria, niin ollaan päädytty auton olevan kuitenkin paras ja jokseenkin ainoa vaihtoehto. Niinpä me pakataan aina mukaan kaksi lasta ja järjettömän suuri määrä tavaraa! Mä en oikeesti edes ymmärrä miten me voidaan tarvita niin järkyttävä määrä tavaraa mukaan yhden viikonlopun ajaksi? Mun ystävä tänään istui meidän mökin sohvalla ja tsekkasi kun mä pakkasin kamoja autoon. Siis 48 tunnin viikonloppureissu, tartteeko sinne oikeesti ison farkun takakontin verran tavaraa? Vissiin... Jotenkin hauskinta on se, että kaksi kassia, kolme isoa muovipussia, yksi matkasänky, rattaat, vaunukoppa ja muu arsenaali sisältää 99 %:sti tavaroita yhdelle 99 senttiselle ja yhdelle 75 senttiselle ihmiselle. Vaikka mulla on pituutta enemmän kun noilla kahdella yhteensä, niin siltikin mun kamat mahtuis yhteen muovipussiin.




Minkä takia lapsen kanssa kotoolta liikkuminen muistuttaa aina muuttoa? Siis oikeesti me näytetään avoimeen päiväkotiinkin mennessä siltä, että mä olisin pakannut mukaan puolet lastenhuoneesta! Onneksi mä oon huomannut sen, ettei me tosiaan olla ainoita. Ei todellakaan ole urbaani legenda, että äideiltä yleensä löytyy aina mukaalta mitä oudoimpia asioita ompeluneulasta kumihanskoihin. Joten ehkä se on joku äitien juttu? Että sitä pakkaa mukaan kaiken mahdollisen ja mahdottoman, koska aina on mahdollista että tartteekin jotain juttua, jolla ei ole ollut käyttöä kolmeen vuoteen? Saatan esimerkiksi tarvita mökillä rakkolaastareita, sillä villasukat saattaa hiertää? Myös kynsilakan poistoaineella voi olla käyttöä, vaikka kynsissä ei ole jäämiäkään lakasta. Mutta onhan se kuitenkin nyt hyvä että on varautunut kaikkeen. Siltikin sitä muistaa motarin alussa jälleen unohtaneensa jotain hemmetin tärkeetä, kuten vaikka lapset!



Ei kommentteja: